Manuális genakker betekerő
A Seldén GX (és CX) rendszereit a korlátcsigákon átvezetett végtelenített kötéllel lehet működtetni. A betekerő kötél a "double fearlead"-en (dupla korlát-kötélvezetőn) keresztül kerül a cockpitba vezetésre, ahol egy forgó seklis, siklócsapágyas (PBB50 vagy PBB60) violin csiga dupla kötélfogóval biztosítja. A Seldén GX rendszerekben az erre a célra kifejlesztett csavarodásmentes kötél (anti-torziós kábel, AT-cable) torziós merevsége biztosítja a rendszer működését, a felülről lefelé történő vitorla betekerést.
A SELDÉN GX rendszer főbb tulajdonságai:
- fém "fogak" biztosítják a betekerő kötél megfelelő tapadását betekerés közben.
- kibomláskor a kötél eltávolodik a dobtól, ezzel biztosítva a szabad kitekeredést.
- a betekerődobban és a felső forgóban elhelyezett tömített acélcsapágyazás biztosítja a rendszer hosszú élettartamát.
- a felső forgó körül elhelyezett gumi ütköző gyűrű védi az árbócot az ütésektől és karcolásoktól.
- GX-szabadalmaztatott csavarodásmentes kötélzáró idom a betekerődobhoz és a felső forgó csatlakozóhoz.
- a GX rendszerek alapfelszereltségként, a piacon kapható legnagyobb torziós merevségű AT-kábellel felszereltek.
- Tudtad, hogy a CX alsó betekerődobhoz csatlakoztatva használhatod a Code 0 és a genakker rendszert is?! Az adapter a Seldén által szabadalmaztatott Torlon golyóscsapágyazással és kötélzárral rendelkezik. Keresd sz adaptert itt!