Elektromos Code 0 betekerő rendszerek - CXe 25, CXe 45
Gyenge szélben is csak lazíts! Használj Code 0-t és élvezd a vitorlázást - fáradozás nélkül!
A CXe 25 és a CXe 45 "a kényelmes vitorlakezelés egy új dimenzióját nyitja meg előttünk...“
Ha a hajódon elektromos Code 0 betekerő rendszer van szinte csak a vitorlázás örömteli részével kell törődnöd. A nyomógombos kezelhetőség nyújtotta kényelem garantálja a könnyed vitorlázás élményét. Betekerheted úgy a vitorlát, hogy a cockpitet sem hagyod el...
Ha a Seldén elektromos Code 0 betekerő rendszerei - CXe 25, CXe 45 - mellett döntesz, kétféle telepítési mód közül választhatsz. A "Through Deck" (deck alá szerelt betekerőmotor) rendszer beépítése esetében a CXe a decken keresztül integrálható az orrba vagy a bowspritbe. Ez egy fixen telepített betekerési pont, mely a vitorla csatlakoztatását követően azonnal használatra kész. A közel 2,5 kg-os betekerőmotort nem kell kivinned a hajó orrába, elegendő csak a vitorla tack-jét csatlakoztatni. Az "On Deck" (deckre szerelt betekerőmotor) rendszer beépítése esetében nincs szükség a fedélzet vagy a bowsprit átalakítására, kifúrásárára. Csak a motort -mint a hagyományos betekerő dobot- kell csatlakoztatni a meglévő deckveretre, és az elektromos kábelt csatlakoztatni a kiépített dugaljba.
A Seldén egyéb elektromos megoldásaihoz hasonlóan a CXe rendszerek is SEL-Bus és tápegység (bemenet: 12 V és 24 V - kimenet: 42 V) segítségével működnek. A SEL-Bus egy intelligens kommunikációs rendszer, mely érzékeli a terhelést, ez alapján maximalizálja a biztonságos keretek között elérhető legnagyobb hatékonyságot. A SEL-Bus telepítését követően, a későbbiekben akár további eszközöket is csatlakoztathatsz rajta keresztül. A 42 V-os kimenet lehetővé teszi kisebb keresztmetszetű kábelek (6 mm2) használatát is.
Tudtad? Minél ellenállóbb egy kötél a csavarodással szemben, annál gyorsabb és biztosabb a vitorla feltekerése. A Seldén anti torziós kábele a legmerevebb a piacon, háromszor ellenállóbb a csavarodással szemben, mint a második legjobban teljesítő termék.
Code 0 használatakor a vitorla elsőél-feszesség növelése érdekében a kötélterhelésnek nagyobbnak kell lennie, mint amennyit a normál felhúzócsigák és stopperek elbírnak. Ezért 2:1 arányú felhúzót kell kialakítani. A daed end verettel fix kötélvég rögzítési pontot kell kialakítani az árbócon, ahonnan a felhúzókötél indul, majd egy repülő csigán keresztül -mely a felső forgóra van rögzítve- vezetve érkezik a felhúzócsigába és onnan már fele erővel a stopperbe. Az árbócon való pozíciót szakembernek kell megadnia! A legtöbb esetben a Code 0 vitorlákat lejjebb kell felhúzni, mint a gennakereket és a spinnakereket. A betekerő dob és működtető kötele fixen telepíthető az orrba.
Az itt található pdf minden fontos információt tartalmaz, böngészd át és írj nekünk! Ahhoz, hogy a Te hajódhoz legjobban passzoló rendszert választhassuk ki, biztosítjuk számodra szakmai segítségünket is. Kérünk, hogy e-mailben (info@naviter.hu) küldd el nekünk érdeklődésedet a hajód legfontosabb paramétereivel együtt.